Tuesday, July 22, 2008

wayang kulit


http://www.youtube.com/watch?v=0EAT3ZNNbkU



wayang kulit masa dulu dimainkan dikampung2 jam 8 malam hingga 12 malam.suasana masa tu meriah dan tiket hanya 20 sen sahaja.aku masa tu pernah masuk panggung untuk tinjau2 kat

dalam.orang memang ramai siap ada kedai kopi.kawasan panggung dan penonton ditutup dgn plastik guni supaya orang luar tak nampak.ini lah bentuk hiburan orang dulu2 tidak kira orang tua,remaja dan kanak2 pun.biasanya nak tengok wayang ni kalau mintak kebenaran memang tak dapatlah.jadi nak pergi tengok kena pandai2 buat perancangan.kalau balik lewat tanggung sendiri tidur kat mana.jadi nak tengok pun ada cabaran tersendiri.

No comments:

Post a Comment