Featured Post

Ikan

Suatu masa dahulu ketika memancing tepi sungai Pengkalan Kiat ikan yang paling senang dapat ialah ikan belukur. Kadang dapat ikan tilam. Ada...

Thursday, August 5, 2010

Atap Bata



Atap bata ini sudah jarang atau pun tidak digunakan lagi untuk membuat sesebuah rumah. Sekarang atap bata ini diganti dengan atap genting model baru yang kuat, besar dan berat kerana sekarang rumah jarang diperbuat dari kayu. Jika dahulu jika membuat rumah menggunakan atap bata sudah dikira rumah yang berharga agak tinggi. Dimana jika tidak mampu cukup dengan hanya menggunakan atap zink sahaja. Sekarang jika masih menggunakan atap ini untuk menyulat harganya sekitar RM4 sekeping.


5 comments:

  1. mahalnya RM4 sekeping..setakat yg amba pernah tanya, harganya sekitar 50~60sen/sekeping. Tapi kualiti harga atap bata tanah yang versi baru sudah tidak setanding versi yang lama. Yang lama lebih 'ngesik' bila dijentik, berbanding ngan yang baru.

    ReplyDelete
  2. Harga RM4 itu diberi tahu sekitar bandar Kota Bharu dan pemulis tidak meninjaunya dimana-mana kedai untuk mengesahkannya. Ada betulnya harga kurang dari RM1 seperti dinyatakan.

    ReplyDelete
  3. kat mane ada jual atap nie..
    dinnumwt@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. saya ada bata ni yg dh terpakai, buka dr rumah lama. berminat bleh email das_sdd@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. ada sape2 yang nak jual tak?? boleh hubungi saya, m_asrie@ymail.com. tak byk nak pakai untuk buat gazebo..

    ReplyDelete