Featured Post

Azan

1.    Disuatu ketika dahulu ketika masih budak ketika menonton TV bila masuk waktu solat akan dialunkan suara azan buat seketika. Begitu jug...

Sunday, September 27, 2009

Cikgu Abdullah Lah Galang



Cikgu Lah adalah guru yang mengajar SMAS Pulai Chondong ditahun 70an. Ia tinggal di Kampung Galang. Ketika berulang alik kesekolah ia menaiki keretanya kalau tidak silap Datsun. Beliau sudah lama kembali kerahmatullah. Dahulu guru dapat mengajar murid dengan berkesan kerana dapat sedikit sebanyak dapat menggunakan body contact iaitu seperti menggunakan kekerasan tangan dengan niat mengajar. Jadi kita murid adalah merasa takut dan ambil berat untuk belajar.
Posted by Picasa

4 comments:

  1. Terkejut dan gempar sekampung gambar ayah kita ada dalam blog ni. Kita pun salah seorang anok cikgu Lah ni... thanks..

    ReplyDelete
  2. rasanya dia drive fiat merah dulu..tp masa tuh kita kecik lagi, tak tahu la kalau sebelum tuh dia ada pakai datsun.

    - cucu cikgu lah

    ReplyDelete
  3. Hj. Saipuddin AbdullahJune 22, 2011 at 7:16 AM

    Allahyarham ayahanda ambo meninggal dunia pd thn 1993 setahun selepas dia pencen.Isterinya. Mak Su Che Rahmah menetap di Kg Galang (Cbg Tiga Bukit Buluh). Kami anak-anaknya 7 beradik (2 orang meneruskan legasinya sbg guru: ambo sbg pengetua Maktab Sultan Ismail, KB dan adik perempuan ambo sbg guru di Smk Machang), yg lain-lain bekerja dan menetap di KL.

    ReplyDelete
  4. Semasa saya belajar d SMAS tingkatan dua dia pernah juga masuk kekelas kami jika ada urusan. Tapi beliau tidak mengajar kelas kami secara langsung. Selalu juga melihat beliau di Kedai Pulai Chondong. T Kasih atas maklumat yg Tn Hj Saifuddin berikan di blog ini dan dapatlah kita mengetahui perkembangan allahyarham dan keluarganya.Semoga semua ahli keluarga allahyarham sentiasa dirahmati olehNYA dan berjaya dalam kehidupan.Dari dsnbuluh

    ReplyDelete