Featured Post

Ikan

Suatu masa dahulu ketika memancing tepi sungai Pengkalan Kiat ikan yang paling senang dapat ialah ikan belukur. Kadang dapat ikan tilam. Ada...

Tuesday, March 31, 2009

foto maahad syamsul maarif pulai chondong


sekolah ini masa aku kecil dulu dikenali sekolah arab puali chondong. kawan aku dari sekolah kebangsaan bandar yang bersekolah disini ialah tajuddin omar(1974) dan beliau lepas itu melanjutkan pelajaran ke UKM bangi dan beliau ni tinggal di kampung pasir bandar tepi sungai kelantan. jadi beliau sampai sekarang tak pernah jumpa dan diberitakan menjadi ustaz mengajar disekolah. sekolah ini dulu jika puterinya akan memakai uniform kain warna pink/ungun dan puteranya seluar panjang hitam bersongkok. sekarang sekolah ini dikenali maahad shamsul maarif pulai chondong.

salah seorang bekas pelajar beliau sedang mencari bekas pelajar skolah tersebut. berikut mesej dari beliau yang terdapat dalam blognya:
Mencari bekas pelajar Shamsul Maarif, PC, Kelantan
Diminta bekas penuntut Sekolah Menengah Shamsul Maarif Pulai Chondong, murid Ustaz Abdullah Harithah hubungi saya di
razmij2007@gmail.com atau keblog beliau http://razmij.blogspot.com/. Kami sedang usahakan pertemuan bekas penuntut atas cadangan Ustaz pada masa dan tempat yang masih belum ditentukan.

Sekolah Arab di Pulai Chondong
Tempat mencari ilmu agama
Bila hidayah telah terlindung
Dunia akhirat tidak bermakna
Posted by Picasa

5 comments:

  1. ana bekas pelajar syamsul maarif. Apa maklumat tentang perjumpaan bekas pelajar sila email ke abutaqiyuddin@yahoo.com. atau layari blog ana abitaqiyuddin.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. leh x masukkan pix pull sekolah maahad syamsul maarif (L) kt lam blog nie... plezz...

    ReplyDelete
  3. salam... nk taw ada x nama pelajar lelaki kt maahad syamsul maarif (L) yg bernama MOHD SAFWAN B MOHD JAFRI(form 4 2010)?? lau ad plez ltk lam blog nie..

    ReplyDelete
  4. gmbr kat ats tu mse tahun berape,,?

    ReplyDelete
  5. gambar tahun 2007/2008. dsnbuluh

    ReplyDelete