Featured Post

Azan

1.    Disuatu ketika dahulu ketika masih budak ketika menonton TV bila masuk waktu solat akan dialunkan suara azan buat seketika. Begitu jug...

Monday, August 22, 2011

Tanah Perkuburan Islam Kampung Bagan


Tanah Perkuburan Islam ini terletak di Kampung Bagan. Kawasannya juga agak luas merangkumi lebih dari 3 ekar dan terletak tidak jauh dari tepi Sungai Kelantan. Jarak dari jalan raya kesini pula tidak sampai 1 km. Bagi penduduk Kampung Dusun Buluh pula jika ada kematian akan disemadikan di Kubur Kampung Surau Kerawang. Jadi tanah perkuburan ini bagi daku tidaklah banyak maklumat yang dapat diberikan kerana ia agak jauh dari Kampung Dusun Buluh dan tiada saudara mara yang disemadikan disini.

2 comments:

  1. Dukacita saya tengok keadaan kubur2 terutama perkuburan Kg Mata Air yg penuh dengan rumput tidak terjaga setinggi paha, mana pergi imam, kariah masjid dan penghulu. Malu jika dibandingkan dengan perkuburan islam di pantai barat..kita perlu berbuat sesuatu..

    ReplyDelete
  2. ada sesetengah tempat biasanya diadakan acara gotong royong membersih kubur dilakukan oleh orang agensi luar spt oleh pasukan berunifom sebagai salah satu aktiviti kemasyarakatan mereka. dsnbuluh.

    ReplyDelete