Thursday, September 11, 2008

sekolah kebangsaan penambang kota bharu

ini lah sekolah aku yang pertama iaitu sekolah kebangsaan penambang Kota Bharu Kelantan. masa tu aku tinggal di Kampung Sungai Keladi. tapi ini foto sekarang. jarak dari rumah lebih kurang 1 km sahaja. jika pergi mula-mula bersekolah ialah abang man yang pergi hantar, lepas itu berjalan kaki dan menyeberang sungai keladi dulu baru sampai sekolah. masa dalam darjah satu aku ingat lagi ada satu pelajar tu dia kena ditunggu oleh kakak tau emak dia didalam kelas jika tidak pelajar itu akan keluar kelas dan balik rumah. mula masuk kelas tahun 1968. apa pun kenangan bila melalui kelas ini masih terbayang. kalau hendak kesekolah ini ialah dari bandar kota bharu ke pantai cahaya bulan. walaubagaimanapun aku hanya bersekolah mungkin 6 bulan sahaja selepas itu aku berpindah ke kampung dusun buloh pulai chondong kelantan.

No comments:

Post a Comment