Featured Post

Azan

1.    Disuatu ketika dahulu ketika masih budak ketika menonton TV bila masuk waktu solat akan dialunkan suara azan buat seketika. Begitu jug...

Friday, August 15, 2008

menonton cerita filem melayu

masa kecil-kecil dulu ditahun 70an filem melayu dapat ditonton oleh budak kampung melalui tv.dikampung aku yang ada tv jiran berbangsa cina.tv dibekalkan letrik menggunakan generator.kalau mahu jauh sikit pergilah ke mata air kedai mek bunga.dulu mana ada letrik.cerita melayu biasanya malam sabtu.maka ramailah orang hingga ada dari kampung kerawang pun datang.penuhlah rumah jiran cina aku tu.macam aku ni dia memang sudah kenal.kadang-kadang belum dia pasang tv lagi aku sudah tunggu.jika sekarang difikir-fikirkan memang kita ni mengganggu tuan rumah saja.tapi apa boleh buat hanya itu pilihan yang ada.masa menonton kadang-kadang diselang seli dengan berita masa tu yang aku ingat perang vietnam. sambutan penonton terhadap filem melayu amatlah memberangsangkan lagi pun yang ada masa tu yang ada wayang percuma ialah yang sekali sekala dari wayang "public licence" atau publik lesen dari jabatan penerangan.
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment