Featured Post

Azan

1.    Disuatu ketika dahulu ketika masih budak ketika menonton TV bila masuk waktu solat akan dialunkan suara azan buat seketika. Begitu jug...

Monday, April 11, 2011

Kien Nam Sand and Supply

Pembekal pasir Kien Nam ini terletak Kampung Bagan Mata Ayer Pulai Chondong. Aktiviti mengambil pasir ini dilakukan di Sungai Kelantan. Jika dahulu aktiviti yang sama dijalankan di Kampung Pasir Bandar tetapi tidak lagi aktif buat masa sekarang.



5 comments:

  1. kerana kegiatan mengorek pasir ini menyebabkan aktiviti kami anak kampung mata air berubah 100%.
    Dulu airnya tohor, boleh menyeberang dgn kaki je , tempat permainan kami anak2 kampung .
    Aktiviti ni sudah lebih 30 tahun, ntah ada lesen ntah tidak.
    Sekarang ini sgt tidak sesuai malah berbahaya utk mandi manda.
    Depa jadi kaya kita dapat debu

    ReplyDelete
  2. penduduk kampung yg jadi mangsa kerana hari2 menyedut debu dan keadaan sungai yg merbahaya dan lain2 kesan negatif. Siapa yg dapat hasil. Jika perlu sangat sepatutnya penduduk sekitar juga dapat hasil dan hentikan aktiviti bila cukup tempoh tertentu. Tapi itulah realitinya dimana2. Terbaru di Gebeng Pahang kes sisa merbahaya sekalipun rakyat juga yg tanggung jika kerajaan meneruskannya. Dusun Buluh.

    ReplyDelete
  3. Kepada siapa nak di utarakan masalah ini?
    kami dah menyedut debu lebih 30 tahun. Jalan juga x dapat di turap dgn Tar sbb jln akan rosak bila dilalui oleh lori2 pasir yang berat ni. Sungguh menyusahkan rakyat. ADUN ??

    ReplyDelete
  4. eloklah buat surat bagi pihak penduduk kampung kpd yg berkenaan spt adun dll. Sudah terlalu lama tu 30 tahun. Atau mahu tunggu 30 tahun lagi.Jika kita tidak menyuarakan sebelum ini secara resmi mmg salah kita. Dusun Buluh

    ReplyDelete
  5. aduan telah dibuat...tapi tiada sebarang tindakan...adakah berlaku "makan suap" di sini...huhuhu

    ReplyDelete